Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Znamení sedmi - The Sign of the Seven

Název je parafráze druhého příběhu Sherlocka Holmese, ale budu pouze sebestředně popisovat svou účast na letošním Brompton World Championship (BWC) v Londýně spojenou s cyklovýletem po okolí.

Kvalifikoval jsem se loni v Bernu. Velká výhoda, protože ne každý zájemce se na BWC dostane. Svou kvalifikaci jsem potvrdil u nás v Lednici a v Antverpách.

Sezona začala dobře, týdenní únorová rýmička nevadí. Zánět achilovky znemožňuje běhání, ale na projížďky na kole nemá téměř vliv. Přípravné závody (Tokio 3., Turino 2., Antverpy 1.) jsou dobré. Výškový trénink (Fuji, Alpy) perfektní. Otužování (moře, rybníky, plavební kanály i horské bystřiny) neškodí a rozhodně prospívá pachovému komfortu.

Tři týdny do závodu – bolestivý zánět dásně.

Dva týdny do závodu – únava a rýmička v okolí 37,3°C. Bez dalších příznaků, ale drží se mě 10 dní. Kromě cest do práce polehávání.

Týden do závodu – jsem na letišťátku Southend, které neznají většinou ani Londýňané a mé kolo není na letišťátku Southend. Doufám, že je v Praze, a že neodletělo někam jinam.

Šest dní do závodu – jsem na letišti v Southend a zjišťuji, že následný let z Prahy je o půl dne opožděn.

Pět a půl dne před závodem – jsem na letišti v Southend, mám své kolo, jsem zaplaven endorfiny radosti. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Týden až den před závodem – naprosto neanglické počasí s teplotami 30-35°C.

WeatherOnLine

Každodenní praní dresu včetně ponožek a následná jízda v mokrém pomáhá cca 5 minut a po deseti minutách je člověk zase suchý a prahne. Tráva je žlutá, stromy začínají opadávat. Všudypřítomné ostružiny zrají o 3 týdny dříve než normálně. Koupu se v moři, kanálech, potocích. Polední žár trávím ve stínech stromů a čtu si (Ayn Rand – Fountainhead, Josef Škvorecký – Pulchra, Robert A. Heinlein – Měsíc je drsná milenka, Emile Zola – Lurdy). Jinak denně okolo 100 km na kole. Z měst se mi líbila hlavně Cambridge. Mimo města je Anglie protkána uzounkými silničkami, kde větší auta na šířku skoro ani nevejdou.

Den do závodu – poflakuji se ve Victoria Park. Setkávám se s Jakubem, kecáme, trénuji skládání. Předpověď slibovala celodenní přeháňky, ale celý den je „normální“ hic, až později odpoledne vydatná bouřka.

21 hodin do závodu – průjem :-( :-( V cca hodinových intervalech vylézám s jasnou potřebou ze stanu. Přitom mnou cloumá zimnice. V mezičase jím carbosorb, smectu, ercefuryl. U posledně jmenovaného se ještě snažím, aby se vzájemně nerušil s předchozím. Snažím se co nejvíce pít, protože dehydratace je velký zabiják.

12 hodin do závodu – hned ráno kupuji colu (je problém najít normální nedietní s cukrem) a sůl. Přesunuji se opět do Victoria parku, jistota známých záchodků mě trochu uklidňuje. V silném větru přezbrojuji kolo z konfigurace tourer na závodní speciál (sundání blatníků, výměna plášťů, výměna talíře, nastavení řetězu, přepolohování řídítek a brzd. Kromě jednoho banánu a litrů coly žádné jídlo.

7 hodin do závodu – setkání Porky’s týmu v restauraci Porky’s. Ostatní se občerstvují, já si dávám colu.

Příjezd do St. James Park už je ve znamení sedmi: startovní číslo 7. V úschovně dostávám lístek 7. Uvědomuji si, že je to mé sedmé mistrovství světa. Při úschově druhé tašky lístek 107.

Folding contest – soutěž ve skládání kola na čas. Cílem je co nejrychleji udělat z pojízdného kola úhledný balíček. Vyhrávám časem 5,98 sekundy. Chtěl jsem být rychlejší, ale druhý nejlepší účastník má 8,66 sekundy, není důvod si stěžovat.

19:10 – start se mi povedl. Vyrážím na druhém místě. Po 300 metrech je sinice přehrazena dvojitým plotem. Organizace selhala. Výhoda dobrého startu je promrhána. Snažím se jet aktivně, i když se stále bojím, že mi dojdou síly, či že se v lepším případě pos.ru až pořádně zaberu. Vím, co mohu po předešlé noci očekávat. Jen jsem snad intenzivním zásahem riziko dostatečně snížil. V čelní skupině jedou velmi aktivně i dvě ženy. To se zde stalo poprvé. První byla v cíli těsně přede mnou. Alespoň, že jde o Britskou reprezentantku :-) Rovněž se snažím jet celý závod aktivně okolo 4.-8. místa.

Kilometr před cílem vyráží vpřed Mark Emsley, několikanásobný vítěz. Dělám chybu a stíhám ho. Tím se vysiluji a ostatní se vyváží za mnou. Asi jsem málo sledoval Saganovo sprinty. Hodně lidí se přes mě přežene. Nevzdávám to a pár jich předjedu zpět. V podstatě na cílové čáře jsem přesprintoval Italy Gallo a Scavezzon, kteří jsou také veteráni. V tu chvíli jsem ani nevěděl, že sprintuju o vítězství v kategorii. Celkově jsem skončil 18-tý (17-tý muž). Na celkovou výhru si asi budu muset počkat :-) , za daných okolností však spokojenost. Výborně jel Jakub, který skončil 6-tý. Na mistrovství republiky to bude za dva měsíce pěkný souboj.

Vyhlašování jsem si užil :-)

                Je jasně vidět, že podstatně častěji skládám kolo, než otvírám šampaňské.

Teď na videu jsem postřehl, že Bill hovořil o hodinách tréninku. Přehání, základem je 5-7 sekund ráno před prací a 5-7 sekund večer po příjezdu domů. Než nakumuluji hodinu tréninku, uběhnou roky. :-D

Někdo by řekl, že mi sedmička přinesla štěstí. Nejsem pověrčivý. Číslo 7 za to nemůže, jen se shodou náhod účastnilo.

Autor: Ivo Petrouš | středa 22.8.2018 20:19 | karma článku: 6,34 | přečteno: 131x
  • Další články autora

Ivo Petrouš

Knihy, které ovlivnily můj svět II

Po osmi letech rozšiřuji seznam knih, které mě obohatily. Jsem rád, že jsem se s těmito knihami setkal a rád se k nim vracím.

10.10.2022 v 19:53 | Karma: 10,49 | Přečteno: 377x | Diskuse| Poezie a próza

Ivo Petrouš

Nedostatečná vládní pomoc - POMÓC!

Vláda slibuje, ale zatím skutek utek. Jak moc Vláda skutečně pomáhá? Kde je prostor pro další pomoc?

8.6.2020 v 20:30 | Karma: 13,41 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ekonomika

Ivo Petrouš

Psychologie obrany proti bolesti, protože myšlení bolí

Některé věci je třeba neustále opakovat, opakovat, opakovat. V tom měl Lenin pravdu. 1) Některé malé děti si myslí, že peníze jsou z bankomatu. 2) Někteří dospělí si myslí, že dotace jsou od politiků EU.

28.5.2020 v 22:33 | Karma: 16,17 | Přečteno: 311x | Diskuse| Ekonomika

Ivo Petrouš

Requiem za stan

Rozštípla se mi tyčka u starého stanu. Asi si řeknete, proč smutním za stanem, když už roky mám nový? Ten stan byl totiž fascinující.

28.5.2020 v 21:30 | Karma: 22,21 | Přečteno: 492x | Diskuse| Cestování

Ivo Petrouš

Brompton World Championship 2016 - Londýn

Píši o skvělém týdnu v Anglii s Bromptonem, tedy nejlepším skládacím kolem, leč začnu u koloběžek. :-o

23.8.2016 v 9:16 | Karma: 11,67 | Přečteno: 341x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 612x
Update: Cyklista, procitající objektivista.
Narodil jsem se abych žil jako myslící člověk.
Co je neměnné, není živé.
Původní, již neplatný text: Cyklista, libertarián, křesťan a ateista. Narodil jsem se, i když jsem věděl, že na konci mě čeká smrt; život je kompromis.

Seznam rubrik

Oblíbené články