Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vyhrát a přesto potěšit většinu soupeřů!

Na republikových mistrovstvích Bromptonů jsem zvyklý vyhrávat. To už není zábavné pro ostatní účastníky. Letošní závěr sezony se mi však zdramatizoval.

Na Benelux Brompton Championship v půlce září se mi nevedlo. Byl jsem třetí.

1. Giacomo Elia 13:17

3. Ivo Petrous 13:29

Nohy mi netočily a nebyl jsem schopný v závěru zachytit nástup soupeřů. Ovšem měl jsem i trochu štěstí, dva dny po závodě se mi začal trhat zadní plášť. Podlepil a přelepil jsem jej leukoplastí a kobercovkou a ujel na něm ještě dvě stě kilometrů.
Užil jsem si cesty z Düsseldorfu do Antverp a následně do Amsterodamu. Devět slunečných dní v kuse v tomto kraji prý je opravdu výjimečně. Největší „kopec“ jsem jel v Rotterdamu – podjezd tunelem pod mořem.

A po návratu domů jsem zjistil, že Giacomo se chystá i na naše mistrovství.

Snažil jsem se v posledním týdnu alespoň trénovat intenzitu. Vzhledem k počasí to byly pouhé tři tréninky, kdy jsem si dával dvacetivteřinové úseky maximální rychlostí, abych se následně minutu až dvě křísil. Vymýšlel jsem možné taktiky, protože Giacomo je silný a ambiciózní soupeř.

V předvečer závodu jsem zjistil, že se nechystá sám, ale že jede celý Italský tým, který vyhrál soutěž družstev na mistrovství světa. I jednotlivě byli všichni přede mnou.

viz Brompton World Championship:

3. Marco Cali 23:11

4. Giacomo Elia 23:16

6. Alessandro Rossi 23:17

8. Ivo Petrous 23:20

Předstartovní příprava: Synek odešel do hospody a pověřil mě, ať mu zprovozním nový mobil a foťák. Přišel lehce po půlnoci. V jednu odcházím spát, abych v 4:50 vstával. Ještě za tmy jednu na kole 20km na Zbraslav, odkud mám odvoz. Dobrý odpočinek si představuju jinak.

Italové na tom o moc lépe nebyli, přesouvali se v pátek v dešti na kolech z Bratislavy k Břeclavi.

Start se mi nepovedl. Při skládání kola (unfolding), kterým závod začíná, se mi klepou ruce a vyjíždím až daleko za Italy. Naštěstí nevolí vysoké tempo a rychle je dojíždím. Stále si něco domlouvají. Na otočce zjišťuji, že nejsme sami, ale že nás jede skupinka asi osmi závodníků. Až jsem se ulekl. Asi štěstí, protože Italové se nemohli soustředit jen na mne. Giacomo na otočce padá, okamžitě však pokračuje a rychle je zpět v čelní skupince. Poslední kilometr. Italové tvoří blok, který není kudy předjet. Při jednom pokusu vyjíždím na trávu, naštěstí se rychle vracím na cestu. Už si začínám říkat, že čtvrté místo by opravdu nebylo příjemné.

V závěru je trať klikatá a prostoru je minimum. Asi dvě stě metrů před cílem vyráží vpřed Marco. Tím se mi uvolňuje prostor a vyrážím za ním. Na úzké cestě lehce křižuje, nejde to zleva, nejde to zprava. Padesát metrů před cílem jsme loket na loket; nevím z které strany, ani jak jsem se tam dostal. Vypínám pud sebezáchovy, držím si stopu a klopím kolo do poslední zatáčky.

Popadám dech, diváci bouří, Italové se zuřivě dohadují a postupně mi přichází gratulovat soupeři, že vítězství zůstalo na domácí půdě. Takže jsem nakonec potěšil většinu konkurentů :-).

 

Tím to nekončí. Odpoledne je soutěž ve skládání (folding) kola. V tom jsem opravdu dobrý. Poslední dva měsíce jsem však kolo prakticky neskládal. Na pódium se nehrnu, chci skládat až mezi posledními. Přede mnou Giacomo skládá za 7,453 sekundy. Vynikající čas. Vím, že už jsem kolo složil rychleji. Dnes už jsem tak unavený, že s dobrým časem vůbec nepočítám. Po závodě jsem pořád nabuzený adrenalinem, nohy se mi klepou a ruce na tom nejsou o moc lépe.

Maximální soustředění. Startuji stopky. Ruce se mi chvějí při povolování šroubů na rámu. Určitě začínám pomaleji, než obvykle.  Zbytek skládání nevnímám, ruce vykonávají naučené pohyby a vědomí se pohybuje kdesi mimo tělo. Zastavuji stopky. 6,719 sekundy. Chvíli trvá, než se mi vrátí zatoulané vědomí a dochází mi, že jsem dal prakticky nepřekonatelný čas. Řvu vítězný řev. Bolí mě celé tělo. Vyhrál jsem.

 

Co dál? Na italský šampionát je dlouhá cesta a obvykle se kryje s rakouským. A vím, že Giacomo, Alessandro i Marco jsou lepší cyklisté než já. Domácí vítězství bylo o pořádné dávce štěstí a odhodlání. Přesto to nevidím jinak, než že se musím vypravit do Itálie, ať si užiju závodu a dopřeju klukům taliánským sladkou odvetu.

 

Další informace o Mistrovství:

http://www.cyklospeciality.cz/aktuality/festival-cyklospecialit-2014/

http://www.nakole.cz/clanky/1181-na-mistrovstvi-cr-a-sr-skladacich-kol-brompton-padl-novy-rekord.html

 

PS: hned následující den po závodě se mi rozpadá kolečko na napínáku. Stát se to při závodě, tak nedojedu. Štěstí.

Autor: Ivo Petrouš | středa 8.10.2014 19:52 | karma článku: 12,12 | přečteno: 410x
  • Další články autora

Ivo Petrouš

Knihy, které ovlivnily můj svět II

Po osmi letech rozšiřuji seznam knih, které mě obohatily. Jsem rád, že jsem se s těmito knihami setkal a rád se k nim vracím.

10.10.2022 v 19:53 | Karma: 10,49 | Přečteno: 377x | Diskuse| Poezie a próza

Ivo Petrouš

Nedostatečná vládní pomoc - POMÓC!

Vláda slibuje, ale zatím skutek utek. Jak moc Vláda skutečně pomáhá? Kde je prostor pro další pomoc?

8.6.2020 v 20:30 | Karma: 13,41 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ekonomika

Ivo Petrouš

Psychologie obrany proti bolesti, protože myšlení bolí

Některé věci je třeba neustále opakovat, opakovat, opakovat. V tom měl Lenin pravdu. 1) Některé malé děti si myslí, že peníze jsou z bankomatu. 2) Někteří dospělí si myslí, že dotace jsou od politiků EU.

28.5.2020 v 22:33 | Karma: 16,17 | Přečteno: 311x | Diskuse| Ekonomika

Ivo Petrouš

Requiem za stan

Rozštípla se mi tyčka u starého stanu. Asi si řeknete, proč smutním za stanem, když už roky mám nový? Ten stan byl totiž fascinující.

28.5.2020 v 21:30 | Karma: 22,21 | Přečteno: 492x | Diskuse| Cestování

Ivo Petrouš

Znamení sedmi - The Sign of the Seven

Název je parafráze druhého příběhu Sherlocka Holmese, ale budu pouze sebestředně popisovat svou účast na letošním Brompton World Championship (BWC) v Londýně spojenou s cyklovýletem po okolí.

22.8.2018 v 20:19 | Karma: 6,34 | Přečteno: 131x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 612x
Update: Cyklista, procitající objektivista.
Narodil jsem se abych žil jako myslící člověk.
Co je neměnné, není živé.
Původní, již neplatný text: Cyklista, libertarián, křesťan a ateista. Narodil jsem se, i když jsem věděl, že na konci mě čeká smrt; život je kompromis.

Seznam rubrik

Oblíbené články